Ultimele noutati

Slider by IWEBIX

Scoala Postliceala Sanitara > In atentia elevilor > Bine ați venit la școala!

 

FISA POSTULUI ASISTENT MEDICAL GENERALIST
Denumirea postuluiNivelul postului:Relații::Pregatirea profesionala impusa ocupantului postului:Experienta necesara:Dificultatea operatiunilor specifice postului:Responsabilitatea implicata de post:Sfera de relatiiATRIBUTII (cf. Ordinul MS nr 560/ 16 aug. 1999)
Asistenta medicala
De executie
A) Ierarhice – subordonata directorului de ingrijiri medicale, asistentului medical sef de sectie.
B) Functionala – cu compartimentele din cadrul unitatii sanitare
C) De colaborare – cu medicul de salon
- cu personalul mediu sanitar din sectie,
- cu personalul auxiliar si de ingrijire
- cu serviciul de urgenta, ambulator, laboratoare, serv. radiologic, serviciul de explorari functionale, farmacii, etc.
D) De subordonare – profesionala – medicului
1.1. Pregatirea de baza
- medie (liceala, posliceala, liceala + curs de echivalare)
- superioara: de scurta durata (colegii, facultate de nursing, facultate de moasa)
1.2. Pregatirea de specialitate
- calificarea (medie sau superioara)
- perfectionări
Perioada necesara initierii in vederea executarii operatiunilor specifice postului: 6 luni
Complexitatea postului in sensul diversitatii operatiunilor de efectuat
- tehnici speciale de ingrijire a bolnavilor in functie de nevoi
- organizarea activitatii de ingrijire a bolnavului in functie de nevoi
Gradul de autonomie in actiune
- autonomie in cadrul activitatilor ce decurg din rolul autonom si delegat (Ord. 560 MS/ Anexa 1)
Efortul intelectual
- in raport cu complexitatea postului
- corespunzator activitatii de ingrijire in functie de nevoile bolnavului;
Necesitatea unor aptitudini deosebite:
-abilitatea de comunicare, munca in echipa, leader, promptitudine, rezistenta la stress, efort fizic prelungit, atentie si concentrare distributiva,puterea de a lua decizii.
Tehnologii speciale care trebuiesc cunoscute
- utilizarea aparatelor de pe sectie, cunoasterea tehnicilor impuse de specificul sectiei;
- utilizarea calculatorului – in functie de dotarea sectiilor ________
Responsabilitatea in ceea ce priveste acordarea ingrijirilor in functie de nevolile bolnavului pe parcursul spitalizarii;
Responsabilitatea luarii deciziilor in ceea ce priveste functia autonoma;
Responsabilitatea actiunii in cadrul urgentelor, acorda primul ajutor in sistem de urgenta si cheama medicul (Ord MS 560/ Anexa 1 – punctul 5)
Pastrarea confidentialitatii.
Gradul de solicitare din partea structurilor interne ale institutiei publice: – minim
Gradul de solicitare din partea structurilor externe ale institutiei publice: – minim
Gradul de solicitare din partea cetatenilor si /sau subiectilor serviciilor oferite de institutia publica : – maxim
1. Preia pacientul nou internat, verifica toaleta personala, tinuta de spital, si il repartizeaza in salon.
2. Supravegheaza preluarea de catre persoana desemnata in sectie a obiectelor personale ale pacientului, pe baza de inventar, iar obiectele de valoare vor fi depuse la solicitarea pacientului la locul stabilit de conducerea spitalului.
3. Instruieste bolnavii si apartinatorii cu privire la regulamentul de ordine interioara afisat in unitate.
4. La internare observa simptomele si starea pacientului, masoara si inregistreaza functiile vitale, iar daca starea pacientului o impune anunta imediat medicul.
5. Prezinta medicului de salon bolnavul pentru examinare si-l informeaza despre starea observata in functie de nevoile acestuia.
6. Ingrijeste pacientul conform planului de ingrijire, terapeutic, explorari functionale si informeaza medicul in mod sistematic privind evolutia lui.
7. Noteaza recomandarile facute de medic la vizita in caietul destinat acestui scop, caiet care ramane in permanenta in sectia respectiva.
8. Identifica problemele de ingrijire a pacientilor, stabileste prioritatile, elaboreaza si implementeaza planul de ingrijire si evalueaza rezultatele obtinute pe tot parcursul internarii.
9. Ingrijeste bolnavul conform planului de tratamente, explorari si ingrijiri, si informeaza medicul in mod sistematic privind evolutia lui.
10. Pregateste bolnavul, prin tehnici specifice pentru examinarile necesare, organizeaza transportul lui si la nevoie supravegheaza starea acestuia pe timpul transportului.
11. Pregateste bolnavul si ajuta medicul la efectuarea tehnicilor speciale de investigatie si tratament.
12. Efectueaza urmatoarele tehnici medicale: administrare de medicamente pe cale orala, injectabila (intramusculara, intravenoasa, subcutanata) cutanata, prin sondaje, efectuarea de perfuzii (cu sau fara montare de branule), efectuarea de pansamente, resuscitare cardio-respiratorie in caz de nevoie, efectuarea de sondaj gastric, duodenal; efectuarea de clisme; masurarea constantelor biologice de tip TA, temperatura, diureza, puls, respiratie si inregistrarea lor in foaia de temperatura a pacientului; efectuarea de analize curente si de urgenta (biochimie, hematologie, bacteriologie, micologice, serologice, biochimia urinii, imunologice, coagulare, etc) si inregistrarea valorilor in FO a pacientului. Efectueaza procedurile terapeutice, tratamente si investigatiile la indicatia medicului.
13. Acorda primul ajutor in situatii de urgenta si chema medicul.
14. Observa simptomele si starea bolnavului si le inregistreaza in fisa asistentei medicale.
15. Raspunde de fixarea biletelor in foaie si de pastrarea in bune conditii a acestora.
16. Asigura pastrarea si consemnarea rezultatelor, investigatiilor in Foaia de observatie a bolnavului si evidentele specifice.
17. Participa la vizita medicului de salon si a medicului sef de sectie.
18. Noteaza recomandarile medicului consemnate in foaia de observatie, privind rolul delegat, le executa autonom in limita competentei si le preda turelor urmatoare prin raportul scris al serviciului.
19. Desfasoara o activitate intensa de educatie pentru sanatate in functie de problemele si starea bolnavului internat.
20. Observa apetitul pacientilor, supravegheaza distribuirea mesei conform dietei consemnate in Foaia de observatie, desemneaza persoana care alimenteaza pacientii dependenti.
21. Asigura monitorizarea specifica a bolnavului conform prescriptiei medicale.
22. Respecta secretul profesional si codul de etica al asistentului medical
23. Raspunde de preluarea medicamentelor scrise pe condica, de distribuirea lor corecta si completa.
24. Participa la raportul de garda a asistentelor, anunta problemele existente.
25. Raspunde de utilizarea rationala a materialelor consumabile, le decontreaza in registrul de decontari materiale si in fisa de decontari din foaia de observatie.
26. Raspunde de decontarea medicamentelor si a materialelor sanitare de la aparatul de urgenta.
27. Preia medicamentele ramase de la bolnavi si anunta asistenta sefa si medicul de salon in vederea redistribuirii lor.
28. Asigura pastrarea si utilizarea instrumentarului si a aparaturii din dotare si a inventarului moale existent.
29. Efectueaza verbal si in scris preluarea/ predarea fiecarui pacient si a serviciului in cadrul raportului de tura privind continuarea tratamentului si masurarea constantelor biologice.
30. Codifica in Foile de observatie clinica generala procedurile efectuate pacientilor (conform CLASIFICARII AUSTRALIENE A INTERVENTIILOR DIN DOMENIUL SANATATII).
31. Respecta programul de munca, graficul de ture stabilit de asistenta sefa.
32. Respecta codul de etica al Ordinului Asistentilor Medicali.
33. Respecta regulamentul de ordine interioara.
34. Poarta echipamentul de protectie prevazut de regulamentul de ordine interioara, care va fi schimbat ori de cate ori este nevoie, pentru pastrarea igienei si a aspectului estetic personal
35. Supravegheaza modul de desfasurare a vizitei apartinatorilor in vederea respectarii regulamentului de ordine interioara.
36. Se preocupa de actualizarea cunostintelor profesionale, prin studiu individual sau alte forme de educatie continua si conform cerintelor postului.
37. Participa la activitati de cercetare in domeniul medical si al ingrijirilor pentru sanatate.
38. La inceputul si sfarsitul programului de lucru fiecare persoana este obligata sa semneze condica de prezenta.
39. Respecta ordinea si disciplina la locul de munca, foloseste integral si cu maxima eficienta timpul de munca.
40. Isi desfasoara activitatea in mod responsabil, conform reglementarilor profesionale si cerintelor postului.
41. Prezentarea la serviciu cu deplina capacitate de munca pentru a efectua servicii la parametrii de calitate impusi de sectie
42. Participa la procesul de formare a viitorilor asistenti medicali.
43. Organizeaza si desfasoara programe de educatie pentru sanatate, activitati de consiliere educative si demonstratii practice pentru pacienti, apartinatori, si diferite categorii profesionale aflate in formare.
44. Raspunde de corectitudinea datelor pe care le consemneaza in documentele specifice de ingrijire.
45. Confectioneaza materialul moale (tampoane, comprese, ata) si pregateste pentru sterilizare materialul moale.
46. Pregateste echipamentul, instrumentarul si materialul steril necesar interventiilor.
47. Asigura echipamentul corespunzator echipei medicale in vederea actului chirurgical.
48. Asigura pregatirea preoperatorie a pacientului.
49. Asigura ingrijirile postoperator
50. Semnaleaza medicului orice modificari depistate
51. Verifica existenta benzii de identificare a pacientilor.
52. Pregateste materialele si instrumentarul in vederea sterilizarii.
53. Respecta normele de securitate, manipulare si descarcare a stupefiantelor, precum si a medicamentelor cu regim special.
54. Pregateste pacientul pentru externare.
55. Respecta drepturile pacientilor.
56. In caz de deces constatat de medic supravegheaza (dupa 2 ore de la constatare), inventariaza obiecele personale, identifica cadavrul si organizeaza transportul acestuia la locul stabilit de conducerea spitalului.
57. Raspunde de ingrijirea bolnavilor in salon si supravegheaza efectuarea de catre infirmiera a toaletei, schimbarii lenjeriei de corp si de pat, crearea conditiilor pentru satisfacerea nevoilor fiziologice, schimbarea pozitiei bolnavilor
58. Indruma si supravegheaza activitatea personalului auxiliar.
59. Se va supune masurilor administrative in ceea ce priveste neindeplinirea la timp si intocmai a sarcinilor prevazute in fisa postului.
60. Respectarea si aplicarea normelor prevazute in Ordinul MSF nr 185/ 2003 privind asigurarea curateniei, dezinfectiei, efectuarea sterlizarii si pastrarea obiectelor si materialelor sanitare, precum si a normelor prevazute in Ordinul MS nr 994/ oct.2004 si Ghidul practic de management al expunerii accidentale la produse biologice privind prevenirea si combaterea infectiilor nozocomiale si, avand urmatoarele atributii:
- Anunta imediat asistenta sefa asupra deficientelor de igiena (alimentare cu apa, instalatii sanitare, incalzire, etc)
- Respecta permanent si raspunde de aplicarea normelor de igiena in special de spalarea si dezinfectia mainilor, cat si a regulilor de tehnica aseptica in efectuarea tratamentelor prescrise.
- Raspunde de curatenia saloanelor, controleaza igiena insotitorilor
- Decontamineaza si pregateste materialul pentru interventii.
- Pregateste materiale pentru sterilizare si efectueaza sterilizarea respectand conditiile de pastrarea a materialelor sterile si utilizarea lor in limita termenului de valabilitate.
- Ajuta la pastrarea igienei personale a pacientilor internati
- Supravegheaza efectuarea dezinfectiilor periodice (ciclice)
- Respecta masurile de izolare stabilite
- Declara imediat asistentei sefe orice imbolnavire acuta pe care o prezinta precum si bolile transmisibile aparute la membrii familiei sale
- Supravegheaza si ia masuri de respectare a normelor de igiena de catre vizitatori (portul echipamentului, evitarea aglomerarii in saloane)
- Supravegheaza mentinerea conditiilor de igiena si a toaletei bolnavilor imobilizati
- Supravegheaza curatenia si dezinsectia mainilor ca si portul echipamentului de protectie de catre infirmiere, in cazul in care acestea sunt folosite la transportul, distribuirea alimentelor
61. Conform Ordinului MS nr 219/ 2002 privind depozitarea si gestionarea deseurilor rezultate din activitatile medicale, aplica procedurile stipulate de Codul de procedura si metodologia de investigatie- sondaj, pentru determinarea cantitatilor produse pe tipuri de deseuri in vederea completarii bazei de date nationale si a evidentei gestiunii deseurilor.
62. Utilizeaza si pastreaza, in bune conditii, echipamentele si instrumentarul din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarului de unica folosinta utilizat si se asigura de depozitarea acestora in vederea distrugerii.
63. La trecerea intr-un alt loc de munca, va prelua sarcinile noului loc de munca.
64. Propunerea de solutii noi, motivarea acestora si evaluarea lor.
65. Se conformeaza regulamentului intern al Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Cluj.
66. Intocmeste FO electronica a pacientului prin programul eMedInfo.
67. Efectueaza miscarea bolnavilor sambata si duminica si in orice alte sarbatori, ori de cate ori se impune bon suplimentar